Enquete over interne communicatie St. Vitusparochie

Hilversum, 10 mei 2009
Beste parochiaan, gastlid of vriend van de Oud-katholieke parochie van St. Vitus,

Klik hier om de vragenlijst in te vullen

Hieronder vindt u een enquête/vragenlijst over de toekomst van ons parochieblad, de St. Vitus. We hebben dit onderzoekje uitgeschreven om twee redenen:

1: Na jarenlange trouwe dienst, stopt Henny Plomp met het verzorgen van het parochieblad de ‘St. Vitus’. Jaren, waarin zij bijzonder veel werk heeft verzet om vijf keer per ‘seizoen’ de parochianen op de hoogte te houden van vieringen, activiteiten en wel-en-wee van onze Vitusparochie. Nu zij hiermee stopt, is dat ook een natuurlijk moment, waarop we ons af moeten vragen hoe we als kerkbestuur een nieuwe vrijwilligers(groep) voor dit werk moeten vragen en hoe die nieuwe vrijwilligers het beste ingezet kunnen worden.

2: De manier waarop veel mensen – en dus ook parochianen – communiceren, verandert snel. Steeds meer nemen nieuwe media – email en internet – de plaats in van communicatie via papier. Snelheid en interactiviteit zijn daarbij de belangrijkste kernwoorden. Als parochie zijn we de laatste jaren ook al bezig om die manieren van communicatie te gebruiken en het wordt tijd om te bezien of we dat op een meer structurele manier moeten of kunnen gaan doen.

Voordat we komen met voorstellen en/of besluiten rondom dit onderwerp, leek het ons als kerkbestuur een goed idee om onder parochianen een peiling te doen over de ‘interne communicatie’ in onze parochie.

U kunt desgewenst de enquête/vragenlijst anoniem invullen, maar liever hebben we dat u naam- en adresgegevens ook invult, zodat we direct weten welke parochianen we in de toekomst met welke media het beste op de hoogte kunnen houden van wat er zich in en rond de parochie allemaal afspeelt.  Maar als u dat te persoonlijk vindt, laat dan de vraag naar naam en adres rustig oningevuld…

We danken u alvast hartelijk voor het meedoen!

Namens het kerkbestuur,
Dio van Maaren

Klik hier om de vragenlijst in te vullen